Obchodní řetězce v Česku. Kde nakupujeme nejčastěji?

 

Nově zveřejněný spotřebitelský průzkum společnosti Incoma GfK hlásá: za posledního půl roku utratily domácnosti největší část svých výdajů za potraviny a další spotřební zboží v Kauflandu. Jak jsou na tom další řetězce?

 

Kompletní výsledky průzkumu nákupního šílenství

zebricek_retezcu

 

Podle obchodního řetězce

  1. Kaufland – 23 % domácností
  2. Penny Market – 14 %
  3. Tesco – 13 %
  4. Albert – 12 %
  5. Lidl – 9 %

 

Podle druhu prodejny

  1. Hypermarkety (např. Tesco, Kaufland, Globus nebo Albert) – 47 % domácností
  2. Diskonty (např. Lidl, Penny Market) – 24 %
  3. Supermarkety (např. Tesco, Albert, Billa) – 16 %
  4. Menší prodejny (např. sítě COOP, Hruška, atd.) – 13 %

 

Hlavní důvody pro výběr místa nákupu

Za hlavní důvody pro výběr prodejny zákazníci označují především dobrou dostupnost (blízko bydliště), celkovou cenovou úroveň zboží, šíři sortimentu a slevové akce.

 

Co oceňují zákazníci na jednotlivých druzích prodejen:

  • hypermarkety – široký výběr zboží
  • diskonty – výhodná cenová hladina
  • supermarkety – snadná dostupnost
  • menší prodejny – příjemný personál a rychlé odbavení

 

Souhlasíte s žebříčkem oblíbenosti obchodních řetězců? Kde nejčastěji nakupujete vy? Co u vás nejvíce rozhoduje o tom, kde uděláte nákup? Podělte se o váš názor v diskuzi níže.

 

 

Sdílejte a pomozte tak rozšiřovat komunitu mazaně nakupujicích lidí >>Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email to someone
email

2 komentáře : Obchodní řetězce v Česku. Kde nakupujeme nejčastěji?

  1. Odpovědět
    Daniela says: 04/09/2017 at 18:07

    Já osobně nakupuji v Lidlu a to z jednoho prostého důvodu – mám ho nejblíž od domu, ale celkově se mi tam nakupuje docela dobře, a když člověk sleduje aktuální leták, tak i dost ušetří.

    • Odpovědět
      Lukáš (Levná-Kvalita.cz) says:(Author) 04/09/2017 at 23:13

      Dobrý den Danielo,
      děkuji za příspěvek a zároveň vám píši vysvětlení, proč jsem odstranil odkaz, který jste v příspěvku uvedla. Důvod je jasný. Odkaz směřoval na web zahlcený reklamou a bez jakékoliv přidané hodnoty. Děkuji za pochopení.

Přidej komentář

Váš email nebude nikde zveřejněn, ani nebude zneužit. Povinná pole jsou označena *