Nově zveřejněný spotřebitelský průzkum společnosti Incoma GfK hlásá: za posledního půl roku utratily domácnosti největší část svých výdajů za potraviny a další spotřební zboží v Kauflandu. Jak jsou na tom další řetězce?
Kompletní výsledky průzkumu nákupního šílenství
Podle obchodního řetězce
- Kaufland – 23 % domácností
- Penny Market – 14 %
- Tesco – 13 %
- Albert – 12 %
- Lidl – 9 %
Podle druhu prodejny
- Hypermarkety (např. Tesco, Kaufland, Globus nebo Albert) – 47 % domácností
- Diskonty (např. Lidl, Penny Market) – 24 %
- Supermarkety (např. Tesco, Albert, Billa) – 16 %
- Menší prodejny (např. sítě COOP, Hruška, atd.) – 13 %
Hlavní důvody pro výběr místa nákupu
Za hlavní důvody pro výběr prodejny zákazníci označují především dobrou dostupnost (blízko bydliště), celkovou cenovou úroveň zboží, šíři sortimentu a slevové akce.
Co oceňují zákazníci na jednotlivých druzích prodejen:
- hypermarkety – široký výběr zboží
- diskonty – výhodná cenová hladina
- supermarkety – snadná dostupnost
- menší prodejny – příjemný personál a rychlé odbavení
Souhlasíte s žebříčkem oblíbenosti obchodních řetězců? Kde nejčastěji nakupujete vy? Co u vás nejvíce rozhoduje o tom, kde uděláte nákup? Podělte se o váš názor v diskuzi níže.
Já osobně nakupuji v Lidlu a to z jednoho prostého důvodu – mám ho nejblíž od domu, ale celkově se mi tam nakupuje docela dobře, a když člověk sleduje aktuální leták, tak i dost ušetří.
Dobrý den Danielo,
děkuji za příspěvek a zároveň vám píši vysvětlení, proč jsem odstranil odkaz, který jste v příspěvku uvedla. Důvod je jasný. Odkaz směřoval na web zahlcený reklamou a bez jakékoliv přidané hodnoty. Děkuji za pochopení.