Albert spustil další ze svých úspěšných sběratelských věrnostních akcí a snaží se v malých dětech vzbudit přirozený zájem o knihy a četbu. Podaří se Albertu spolu s Českou televizí a nakladatelstvím Albatros dostat děti od obrazovek počítačů a telefonů?
POZNÁMKA: Knihovnička níže je z roku 2015. Přehled aktuálních dětských knížek v roce 2016 a možný problém s jejich získáním naleznete v článku: Dětské knihy z Albertu 2 – na co si dát pozor? >>
Dětská knihovnička v Albertu

Albert Dětská knihovnička (zdroj: Albert.cz)
Oblíbená postavička Večerníčka letos slaví 50 let existence, a proto se marketingové oddělení Albertu rozhodlo spustit věrnostní kampaň Dětská knihovnička. Za nákupy v Albertu získáváte body, za něž můžete získat limitovanou edici osmi oblíbených českých večerníčků v knižní podobě.
Termín konání Dětské knihovničky
Body za nákupy můžete sbírat od 19. 8. do 22. 9. 2015 ve všech prodejnách Albert. Za každých 200 Kč nákupu získáte 1 bod. Za 7 bodů získáte jednu z osmi knížek dle vlastního výběru.
Přehled „Večerníčkových“ knížek, které můžete pro děti získat v Albertu
ČLOVÍČKOVA DOBRODRUŽSTVÍ – Pavel Teisinger
BOB A BOBEK NA CESTÁCH – Vladimír jiránek, Pavel Šrut
RUMCAJSOVA LOUPEŽNICKÁ KNÍŽKA – Václav Čtvrtek, ilustroval Radek Pilař
KOSÍ BRATŘI – Ludvík Středa, ilustroval Ivo Šedivý
CHALOUPKA NA VRŠKU – Šárka Váchová
KÁŤA A ŠKUBÁNEK – Hana Lamková, Josef Lamka, Libuše Koutná
KRYSÁCI – Jiří Žáček, ilustroval Ivan Mraček
ŘÍKÁNÍ O VÍLE AMÁLCE – Václav Čtvrtek
Tleskám Albertu za další z povedených věrnostních programů, který má zároveň hlubší smysl. Albert opět potvrdil, že na poli podobných kampaní a věrnostních akcí je v ČR na špici.
Líbí se vám taky Dětská knihovnička v Albertu? Sbíráte už dětem knihy? Která z nich je nejlepší? Podělte se o názor v diskuzi níže.
Doplnění článku po skončení celé akce:
Hodnocení věrnostní sběratelské akce – Dětská knihovnička v Albertu
Nápad úžasný. Potenciál veliký. Záměr společensky prospěšný.
A jak to celé dopadlo?
Výsledek rozpačitý až nepovedený. Krásná ukázka, jak lze díky špatnému předpokladu a nepřipravenosti zcela otočit výsledek skvělé marketingové kampaně. Loajálnost zákazníků k Albertu spíše poklesne, než posílí.
Co se přihodilo?
Zákazníci trpělivě sbírali body, do košíků přidávali nepotřebné zboží, jen aby dosáhli na další známečku do nalepovacího alba. Chtěli ho následně vyměnit za knihy. V konečném důsledku však prodělali dvakrát.
Již minimálně týden před koncem celé akce knihy došly. Zákaznická linka Albertu je nefunkční. A padají silná slova: „Již nikdy nebudu důvěřovat akcím v prodejnách Albert.“ „Jak ošklivé a neohleduplné k dětem, které se na knihu těšily a každý nákup pečlivě lepily bod za bodem.“
Ano, určitě se našlo mnoho spokojených zákazníků, kteří svou dětskou knížku z Albertu mají. Na veřejnost (viz diskuze níže) a do médií se ovšem dostanou pouze ti zákazníci, na které se nedostalo. A bude jich hodně.
Byl nedostatek dětských knih v Albertu podvod?
Nevěřím tomu, že management řetězce Albert a lidé zodpovědní za průběh Knihovničky kalkulovali a chtěli jen nalákat lidi k větším nákupům. Dle mého názoru „pouze“ neodhadli potenciál a zájem lidí o dětské knihy. Nebylo tudíž natištěno a puštěno do oběhu dostatek knih. A proto budou „padat hlavy“, či prémie:)
Bude velmi zajímavé sledovat, jak se celý problém vyřeší a zda bude vedení řetězce Albert „strkat hlavu do písku“. Nebo přijde s nějakou úžasnou omluvnou akcí? Co myslíte, povede se jim to?
Je mi líto dětí, na které kniha nevyšla. Je mi líto také markeťáků, kteří celý nápad s knihami vymysleli.
V Mostě,to dopadlo stejně!Vedení Alberta by se mělo zamyslet,poslední akci opakovat a vzít v potaz kartičky co lidé již nemohli využít.A měli by se stydět na tak zpackanou akcí
mam take špatné zkušenosti s Albertem v české lípě pami manažerka si rozhoduje sama co jak udělá bardějovská ulice
Víte co nepochopím, že jste tak neskutečně hloupí a na tyhle akce jim tak skáčete!! Můžete si za to sami, dítě ještě nemám, ale rozhodně, pokud dítě tak moc miluji, radši mu udělám radost maličkostí, kterou mu koupím hned, než abych se pak koukala na to jak pláče, kvůli blbé knížce, která je navíc nehorázně předražená! A to se netýká jen akce v Albertu, sama v něm dělám, ale tyhle akce jsou vždy a pouze jen na to, aby vytahali z lidí prachy, „prosím podejte mi ještě „50 žvýkaček“, ať mám další body“. Je sice strááášně krásné, že chcete dětem udělat radost, ale už jenom ta kampaň k těm knížkám, „úžasná“ reKLAMa jak děti čtou, a u pokladny říká maminka holčičce, tak já ti tedy ty body vezmu, ale budeš číst?? A holčička, no asi jo, a ksichtí se u toho, ale body strašně potřebuje, protože to sbírá půlka děcek ve škole/školce. Málo které dítě dneska čte, protože rodiče chtějí mít klid, nerozvíjejí u nich žádnou fantazii od malička, pustí jim pohádku na tabletu a hotovo. Reaguji pozdě, ale přeci. A ještě horší pomalu citové vydírání „vychytralých“ prarodičů na pokladní, paní pokladní nemáte body navíc, já to chci pro vnoučka on bude mít brzy narozeniny, to bude krásný dárek. Nedej bože, když jim ho nedáte, protože se k vám chovali celou dobu hodně arogantně, jako k póvlu, a nebo dáte pouze jeden bod navíc.A místo toho aby prarodič či rodič poděkovali řeknou jen, „jenom jeden ?!!“ Strašná potupa, a konec snu o tom, jak budete pro své vnouče super prarodič number one, lepší než ti druzí prarodiče, či druhý rodič.
Počítám s tím, že se spousta z vás urazí, a zanadává si(mě), ale víte co? Za pravdu se každý zlobí 🙂 Mějte jasnou a otevřenou mysl, a vyvarujete se zklamání. čaute…
Hezký den,
tak když v září kritizovala projekt Dětská knihovnička, tak dnes se sluší poslat pochvalu.Za své kupony jsem knihu v posledních dnech akce nedostala. Zachovala jsem se tedy dle instrukcí a poslala vyplněnou kartičku ke kampani „Dětská knihovnička“ . Dnes mi přišla kniha – Káťa a Škubánek a chci moc poděkovat jméném svým a hlavně za radost v očích mého vnoučka. Tedy velice děkuji za zaslanou knihu!
Dobry den i ja jse z mnoha poctu lidi kteri knihu nedostal i ja jsem dostala adresu na Ahold „Knihovnicka“, Praha ale cekam marne jiz mesiv na knihy ,ze by mohli napsat knihy nejsou nic nedostanete ,nic je tohle slusnost mezi lidma ?
Taky jsem měla smůlu na nedostatek knížek, na adresu Knihovničky jsem poslala kartičky a nic, ani se nenamáhali odpovědět, do slušného jednání to má daleko. Marketingový tah perfektní, ale na zákazníky podvod.
Sice pozdě, ale musím se i já vyjádřit k nepovedené akci. V našem městě Třebíči si Albert vydupal vedoucí postavení! Velkoryse nakoupil většinu velkoprodejen, srovnávat ho např. s Intersparem není vůbec možné. Věčně plné uličky nevybalených palet, fronty u pokladem, vyprodané zboží v akcích. Dětská knihovnička potom moji nespokojenost s Albertem završila. Jako důchodkyně jsem poctivě sbírala po každé známečce, protože mám 5 vnoučat, chtěla jsem knihu pro každého. Bohužel jsem získala pouze 2 zpočátku, ke konci akce již kniha nebyla v celé Třebíči, i když pokladní vesele rozdávaly dále známky s tím, že přece ve městě je více prodejen /kniha nebyla ani v jedné/. Takže karty jsem hodila do koše a těším se, až se přemění jeden z Albertů na Kaufland…… Kratinová
Přes email jsem požádal paní Krausovou ze skupiny Ahold (snad jediný kontakt, který lze na stránkách Albertu najít), jestli by se nemohla vyjádřit k neslavnému konci slavné kampaně knihovnička Albert. Je to týden a ani náznak snahy o odpověď. Očividně vedení Aholdu moc netrápí nespokojenost vlastních zákazníků.
Konkrétně jsem chtěl znát odpovědi na tři otázky:
– Je možné získat ještě knihy za nalepené známky? A jaký je případný postup?
– Zajímá mě názor skupiny Ahold na celou situaci.
– Kde se stala chyba, že knihy došly týden před skončením akce (tedy v době, kdy si hodně lidí konečně známky nasbíralo a vydalo se pro knížky do obchodů)
Taky chcete znát odpovědi na zmíněné otázky? Možná se jich dočkáme, když zapojíme ještě více lidí s podobnou negativní zkušeností! Sdílejte proto tento blogový příspěvek!
Dobrý den,
chci se přidat k nespokojenosti zákazníků Alberta a Hypernovy, a to z důvodu nedokončené sbírky Dětská knihovnička. Projekt byl prezentován jako návrat dětí k četbě knížek a zároveň podpoře kontaktu mezi rodiči a dětmi v dnešní době, tak přesycené moderní technikou. Jak tedy říci dítěti, které se rozhodlo svůj mobilní telefon či laptop alespoň na chvíli vyměnit za krásně ilustrovanou knihu a zaplnit si poličku 8 knížkami, že mu v závěru bude jedna chybět? Jako rodič musím podotknout, že není vůbec jednoduché nasbírat tolik bodů, ale přesto by se nám to povedlo, kdyby 20. 9. 2015, kdy ještě měly být rozdávány samolepky, mi nebylo sděleno, že jejich vydávání bylo zastaveno už před dvěma dny, a to z důvodu, že nejsou knížky. Ale přitom byly ještě knihy k tomuto dni dodatečně dovezeny s tím, že už jsou jen pro ty, kteří si přijdou s polepenou kartičkou. Proč mi tedy nebyla dána možnost si ještě nakoupit a knihu za tento nákup získat? Myslím si, že by si pořadatelé těchto akcí měli uvědomit, že nejde jen o jejich prezentaci a zviditelnění, ale zároveň o pocity zúčastněných a je o to horší, že se jedná o děti, jejichž charakter se teprve tvoří. A když nebudeme důslední my rodiče, jak se asi budou naše děti chovat v budoucnu?
Olga Čížková
čtu,že nejsem sama,která se Vás ptá na nedostatky,když jsem byla v Praze tam byly velké stohy pohádek. Pokud nám vyhovíte mám dvě kartičky a zájem o Chaloupku na vršku a Krysáky. S pozdravem zákaznice z Přerova
Také jsme sbírali body a těšili se na knížky… Knížky došly v Čelákovicích i Nymburce 🙁
V Olomouci a okolí to samé, od 18.9. žádná kniha nikde skladem, prodavačky jen krčí ramenama a posílájí do dalších prodejen. Výsledek, pokud nebudu muset, tak do Alberta až nakonec. Je tu spoustu jiných obchodů třeba bez akcí, ale určitě s lepší cenou zboží.
Z příspěvků v diskuzi je jasně vidět, že knihy v prodejnách Albertu došly před ukončením akce.
Velmi mě těší, že se v diskuzi i v emailech obracíte na mého nákupního rádce privátních značek (Levna-Kvalita) s radou o pomoc.
Pro upřesnění však musím dodat, že nejsem zaměstnancem žádného obchodního řetězce (ani Albertu) a nemohu tudíž zařídit, aby vám knihy byly dodány.
Jsem pouze zastáncem výrobků různých privátních značek, které uveřejňuji zde v rádci.
Nicméně se pokusím napsat vedení Albertu a získat vyjádření k nástálé situaci.
Snad se tu na diskuzi dočkáme i pozitivní zkušenosti o Knihovničce Albertu
Dobrý den,také jsem pracně nasbírala 3kartičky,že budu mít pro vnuky pěkné knížky a ono nic,knížky v Brně došly,tak by mě zajímalo,proč Albert spouští takovou akci,když nemá zajištěný dostatek knížek.Tak vlastně napálí zákazníka a ještě má srandu z toho,že lidi nakupují,a nic z toho nemají.Když se sbírali Šmoulové,tak to bylo stejné,čekala jsem, je až doobjednají.
Hezký den, tak obrovské zklamání jsem už dlouho nezažila, poctivě jsem nasbírala šest bodů na Dětskou knihovničku a v neděli jsem si šla nakoupit s tím, že si odnesu knihu pro vnoučka. Bylo mi řečeno, že došly body a ať příjdu druhý den. Včera , tj. den před ukončením akce, jsem přišla a v prodejně visela cedule, že akce je ukončena. Jedná se o prodejnu Albert v Havířově ( ul. Dlouhá 97, Havířov). Na informační linku Albert se nedá dovolat. Stejnou zkušenost má kamrádka z Ostravy. Jak ošklivé a neohleduplné k dětem, které se na knihu těšily a každý nákup pečlivě lepily bod za bodem. Opravdu jsem měla 100 chutí zuřivě praštit chudáka pána z ochranky, který pochopitelně za nic nemůže, jak mi posléze naštěstí došlo (když jde o vnuka a jeho slzičky, tak se fakt neznám). Tak nevím zda je to lenost vedoucích, nebo šlendrián managmetnu nebo podvod na lidi a nebo to mělo takový úspěch, že špatným předpokladem začaly na konci akce vznikat zmatky? Jinak to beru za jeden z nejlepších dosavadních nápadů svého druhu, který obchodní řetězec Albert realizoval.
Já měla ten stejný problém. Měla jsem 6bodů na karticce a asi tři účty s razítkem body nevydany.Ze nám přijít zítra.Další den mi řekli v pondělí a v pondělí už mě odpalovací s tím ze knihy nejsou a nebudou . Tomu říkám přístup. Asi opět změníme prodejnu
Dnes jsem si šla vyzvednout na 2 vyplněné kartičky 2 knížky, je jedno jaké, ale v Albertu Hradec Králové, Kutnohorská, mi řekli, že je již nemají, děti se na ně tolik těšily. Sdělte na tento email, zda mám kartičky někam poslat a nebo kde by mně knížky byly vydané. Je to poslední den, kdy akce platí.
Děkuji.
Dobrý den, na bazárku u nás dávala paní následující odkaz:Vážení zákazníci,vyplněné kartičky lze vyměnit zasláním na adresu: Ahold ČR, Knihovnička,Radlická 117, Praha 5, 158 00. Do obálky vložte:vylepené kartičky, jméno, adresu, telefon,výběr titulu, o který máte zájem.Akceptovány budou zákazníky zaslané kartičky, které budou mít datum podacího razítka do středy 23. 9. 2015. Snad Vám to pomůže.
Tak to je opravdu sprosté! Albert by měl poslat knížku každému, kdo pošle vyplněnou kartičku. Pouhý den – Ještě si po zmařené akci budete klást podmínky!!! Albert = banda podvodníků, co se zahojila na dětech.
Reakci směřuji na Albert, ne paní, která uváděla odkaz.
Comam delat s plnou kartickou kdyz nikde nemaji zadne knihy. Dekuji
Dobrý den,
již od neděle 20.9. knihy nikde v Teplicích ani okolí nejsou. Co prodejna to jiný nápad. V jedné prodejně , mi vysvětlili, že akce již končila a knihy poslali zpátky. Mám to zkusit v Olympii. Tam mi dost nepěkně sdělili, že už nemají ani jednu. Paní vedle mě stojící, podali Káťu a Škubánka. Poslední ?? Moc tomu nerozumím. Mám si zajet do Bíliny nebo do Ústí. Nevlastním automobil, ale zkusila jsem to. Bezvýsledně. Je mi líto. Body sbírala celá rodina.Myslím, že akce byla pěkná. Akce s noži se dokonce prodloužila a to se ještě doplácely. Knihy byly dost velkou motivací pro větší nákupy, ale bohužel jich byl asi nedostatek 🙁
Děkuji za odpověď
Jsem z Příbrami kde máme 3 prodejny Albert a ani v jedné už 20.9.2015 neměli za vyplněné kartičky žádné dětské knížky.Celou dobu jsme sbírali body aby jsme si mohli vyzvednout celou kolekci osmi knížek dětské knihovničky a teď jsou k ničemu.Myslím si že to není úplně v pořádku a že by měli být prodejny zásobeny po celou dobu akce,vždyť 200kč za jeden bod není zas tak úplně málo!
Jsem zklamaná z předčasně ukončené akce Přiveďme děti zpátky ke čtení. Již v pátek 18.9.2015 nebyly kartičky, body, ale ani knížky. Mé nasbírané body již nebylo možné vyměnit za knížku. Dnes jsem se znovu informovala, ale bylo mi sděleno, že akce je předčasně ukončena. Při každém nákupu jsem „přihodila“ něco do košíku abych překročila nákup v hodnotě 200 Kč a získala bod. Bylo to zbytečné, tedy pro mne. Účel vedení Alberta se však zdařil, lidé utráceli za slib.
Již nikdy nebudu důvěřovat akcím v prodejnách Albert.
Dnes jsem byla v prodejně Albert Děčínská ul, Česká Lípa, známeček na akci Přiveďte děti ke čtení mám již dosti, chtěla jsem je tedy uplatnit a dceři přinést knihu na kterou se těšila, nicméně známečky sice rozdávají, ale nemají kuponky na které by se nalepili- údajně dle sdělení obsluhy již dlouho a již ani nebudou, |Na co tedy akce je, když se nedá uplatnit.
Děkuji za komentář paní Nepomucká. Jen se potvrzuje, co je napsáno v komentářích níže.
Myslím si, že dané problémy s dodáním všeho potřebného na jednotlivé prodejny si musí pohlídat vedoucí/manažeři daných prodejen. Trošku to pak háže špatné světlo na smysluplný a zajímavý nápad, jak děti vrátit k četbě.
Máte někdo pozitivní zkušenost s knihovničkou z Albertu? Vidíte tuto akci taky kladně? Napište do diskuze
Dobrý den,
dnes jsme byli s manželem v prodejně Albert v Kopřivnici a zaujala nás nabídka dětských knih. Paní prodavačka nám ochotně vysvětlila, jakým způsobem lze tyto VYSTAVENÉ knihy získat. Udělali jsme tedy patřičný VELKÝ NÁKUP!!!!! a na kuponky nalepili známečky. U pultu nám ale sdělili, že z vystavených osmi titulů mají pouze dva, bohužel to ale byly knihy, které již doma máme. Chtěli jsme si tedy vzít knihy z vystavených vzorků, ale to nám bylo zakázáno, (asi proto, aby mohli být klamáni další zákazníci), pouze nám bylo doporučeno atˇ tedy jedeme do jiného města nebo počkáme, že možná do pátku knihy třeba přijdou. Nabízet zboží, o kterém prodávající ví, že není na skladě se nám zdá velmi neseriózní a rada, ať tedy vrátíme zboží směšné.
Děkuji za Vaši odpověď a názor
M. Floreová
Dobrý den paní Floreová. Předně děkuji za slovo do pranice a za zkušenost s dětskou knihovničkou v Albertu. Určitě s vámi souhlasím, že způsob jakým daná prodejna Albertu (konkrétní osoba) reagovala na vaše připomínky, je neprofesionální.
Ohledně nabízení zboží, o kterém prodávající ví, že není na skladě, mě napadají dvě možnosti.
1. Paní prodavačka skutečně nevěděla, že již mají pouze vystavené zboží.
2. Paní prodavačka to věděla, ale vyšší hlavy pomazané (vedoucí či management) dané prodejny jim přikázaly to takto nabízet. Větší prodeje (měsíční obrat) = vyšší prémie pro vedoucí.
Možná by nebylo od věci, přečíst si zde v diskuzi názor zodpovědné osoby řetězce Albert či přímo konkrétní prodejny na daný problém s knihami.
Paní Floreová, můžeme jen doufat, že zodpovědná osoba na diskuzi narazí:)
Proto vás čtenáře vyzývám: Sdílejte tuto stránku na Facebooku, ať zvedneme pravděpodobnost získání vyjádření na výše zmíněný problém.