I Albert pochopil, že lidé chtějí nakupovat snadno a rychle. A tak v prvním obchodě v Nizozemí začínají testovat systém „Tap to go“ (přilož a jdi). Technologie zjednoduší a zrychlí nákup podobně jako samoobslužné skenery v obchodech Globus, navíc však zákazník zaplatí bez nutnosti projít pokladnou. Budeme tak brzy nakupovat v Albertu bez pokladen?
Jak nakupovat s „Tap to go“
Novinka nabízí zákazníkům rychle a pohodlně nakoupit i zaplatit, aniž by museli vystát frontu u pokladny, vyskládávat zboží a opět ho ukládat do igelitových tašek.
Stačí si pořídit zákaznickou kartu a propojit ji se svým bankovním účtem. Při procházení prodejnou jednoduše přikládáte kartu k elektronické cenovce vybraného zboží. Po načtení kódu výrobky ukládáte přímo do tašky nebo kabelky. V případě, že si nákup zboží rozmyslíte, vložíte ho zpět do regálu a karta zboží po načtení cenovky sama odečte.
Pro ukončení nákupu toto potvrdíte v mobilní aplikaci, která do deseti minut automaticky odečte celkovou sumu z vašeho účtu. V budoucnu nebude k načítání položek nutná ani zákaznická karta – postačí pouze mobilní aplikace.
„V Nizozemsku testujeme, kam by se do budoucna mohlo vyvíjet nakupování potravin v kamenných obchodech. Moderní technologie se rychle vyvíjejí, stejně jako potřeby našich zákazníků, kterým chceme vycházet vstříc. Inovace ´Tap to go´ přináší rychlé, snadné a pohodlné nakupování,“ říká Jan-Willem Dockheer, ředitel formátu Albert Heijn to go.
Podívejte se, jak se nakupuje pomocí Tap to go:
Dočkáme se nakupování „Tap to go“ i v České republice?
Společnost Ahold zatím novinku testuje pouze v jednom nizozemském supermarketu. Po uplynutí šesti měsíců pilotní projekt vyhodnotí, a pokud se osvědčí, začne ho rozšiřovat do dalších prodejen. Jednoduššímu užívání a rychlejšímu rozšíření bezesporu přispěje i plné nahrazení zákaznické karty aplikací v chytrém telefonu.
V české síti Albert si však lidé budou muset na novinku, která v rychlosti nakupování předbíhá konkurenci, počkat. „Zatím je předčasné mluvit o jakémkoliv termínu. Elektronické cenovky jsou drahé a jakákoliv změna systému se musí naplánovat. Počkáme na vyhodnocení pilotního projektu,“ říká mluvčí řetězce Albert Jiří Mareček.
Do Alberta za robotem Martym
Na konci loňského roku začala společnost Ahold Delhaize testovat další technickou novinku – robota Martyho. Ten by měl vylepšit dojem z nakupování a usnadnit chod prodejen. Robot Marty kontroluje nejen dostupnost zboží v regálech, ale také čistotu prodejny. Ahold Delhaize testuje robota v jedné ze svých prodejen Giant Food v USA v Pensylvánii, kde se inovace setkala s nadšeným ohlasem zákazníků.
Uvítali byste použití moderních technologií pro rychlejší nákup bez pokladen? Napište váš názor do diskuze níže.