Světlo světa spatřily výsledky průzkumného programu o nejdůvěryhodnější značku působící na českém trhu. Čtyři tisíce českých zákazníků vyslovily svůj názor a určily 46 značek, kterým nejvíce věří.
Jak velkou vypovídací hodnotu o důvěře ke značce má tento průzkum? Jde skutečně o důvěru, v některých případech o tradici? Není náhodou celý průzkum a program Důvěryhodné značky jen další marketingová strategie a potvrzení toho, jak účinná reklama je?
Program Důvěryhodné značky nemá nic společného s důvěrou – proč si to myslím?
Na úvod je potřeba říct, že celý program a průzkum je hlavně jen další skvělá reklama pro značky samotné. Potvrzuje to i společnost Atoz Marketing, organizátoři programu, kteří na svých stránkách píší: „Důvěryhodné značky je také způsob, kterým lze všeobecně podpořit vaše značky nejen u nových výrobků.“
Jak to myslím? Tak, že nejlepší značky v daných kategoriích získají další ocenění, které budu zmiňovat v reklamě, uvádět na obalech a v propagačních materiálech. Jsme důvěryhodná značka, lidé si nás vybrali. A tak se spouští kolotoč a vyvolává umělá důvěryhodnost.
Přitom je to mnohem jednodušší.
Nejde ani tak o důvěru jako spíše o to, jak často je značka na očích.
Jak často ji lidé vidí v televizi, na internetu, na billboardech, v novinách a časopisech. Čím známější a silnější značka, tím více si platí prostoru v médiích a tím více se lidem vrývá pod kůži a do podvědomí.
Co si myslíte, že poté udělá běžný smrtelník při průzkumu? Je podvědomě nakloněn dané, velmi známé značce. Ještě, že má aspoň občas navrch tradice, která dokáže porazit i silnější značku.
Výsledky průzkumu o nejdůvěryhodnější značky 2015

Zdroj obrázku: www.mediaguru.cz
Stačí se podívat na výsledky průzkumu Důvěryhodné značky. Výherci jsou velcí hráči nebo české značky s mnohaletou tradicí. Reklama je prostě mocná, ať se nám to líbí nebo ne.
(Přečtěte si článek: Jak na nás reklama působí).
Odpovězme si tedy na otázku z úvodu.
Vypovídací hodnota programu Důvěryhodná značka o důvěře ke značce je minimálně rozporuplná.
Podrobný seznam nejdůvěryhodnějších značek na českém trhu za rok 2015:

zdroj tabulek: oficiální výsledky programu Důvěryhodné značky (Atoz Marketing)
Oficiální výsledky k nahlédnutí zde >>
Jaký je váš názor na podobné průzkumy? Jaký máte pocit ze značek, které vyhrály? Odpovídali byste podobně? Napište váš názor do diskuze.
Nevím jestli jsem slepý, ale nikde ve výpisu nevidím mm reality, tak nevím zda jde o výpis pouze produktů a služby chybí nebo co.
Petře, slepý nejste. Jde skutečně pouze o přehled značek produktů. Web Levna-Kvalita.cz se zaměřuje na výrobky (hlavně privátních značek). Proto značky služeb v článku nenajdete. Vámi uvedený odkaz v diskuzi jsem smazal. Až moc okaté PR na vámi zmíněnou značku. Děkuji za pochopení.
Tak to nechápu…