Přehled nejdůvěryhodnějších značek: Jde skutečně o důvěru?

Světlo světa spatřily výsledky průzkumného programu o nejdůvěryhodnější značku působící na českém trhu. Čtyři tisíce českých zákazníků vyslovily svůj názor a určily 46 značek, kterým nejvíce věří.

Jak velkou vypovídací hodnotu o důvěře ke značce má tento průzkum? Jde skutečně o důvěru, v některých případech o tradici? Není náhodou celý průzkum a program Důvěryhodné značky jen další marketingová strategie a potvrzení toho, jak účinná reklama je?

 

Program Důvěryhodné značky nemá nic společného s důvěrou – proč si to myslím?

Na úvod je potřeba říct, že celý program a průzkum je hlavně jen další skvělá reklama pro značky samotné. Potvrzuje to i společnost Atoz Marketing, organizátoři programu, kteří na svých stránkách píší: „Důvěryhodné značky je také způsob, kterým lze všeobecně podpořit vaše značky nejen u nových výrobků.“

Jak to myslím? Tak, že nejlepší značky v daných kategoriích získají další ocenění, které budu zmiňovat v reklamě, uvádět na obalech a v propagačních materiálech. Jsme důvěryhodná značka, lidé si nás vybrali. A tak se spouští kolotoč a vyvolává umělá důvěryhodnost.

Přitom je to mnohem jednodušší.

 

Nejde ani tak o důvěru jako spíše o to, jak často je značka na očích.

 

Jak často ji lidé vidí v televizi, na internetu, na billboardech, v novinách a časopisech. Čím známější a silnější značka, tím více si platí prostoru v médiích a tím více se lidem vrývá pod kůži a do podvědomí.

Co si myslíte, že poté udělá běžný smrtelník při průzkumu? Je podvědomě nakloněn dané, velmi známé značce. Ještě, že má aspoň občas navrch tradice, která dokáže porazit i silnější značku.

 

Výsledky průzkumu o nejdůvěryhodnější značky 2015

Duveryhodne-znacky_2015

Zdroj obrázku: www.mediaguru.cz

 

 

Stačí se podívat na výsledky průzkumu Důvěryhodné značky. Výherci jsou velcí hráči nebo české značky s mnohaletou tradicí. Reklama je prostě mocná, ať se nám to líbí nebo ne.

(Přečtěte si článek: Jak na nás reklama působí).

 

Odpovězme si tedy na otázku z úvodu.

Vypovídací hodnota programu Důvěryhodná značka o důvěře ke značce je minimálně rozporuplná.

 

Podrobný seznam nejdůvěryhodnějších značek na českém trhu za rok 2015:

Duveryhodne znacky

Duveryhodne znacky1

Duveryhodne znacky2

zdroj tabulek: oficiální výsledky programu Důvěryhodné značky (Atoz Marketing)

 

Oficiální výsledky k nahlédnutí zde >>

 

 

Jaký je váš názor na podobné průzkumy? Jaký máte pocit ze značek, které vyhrály? Odpovídali byste podobně? Napište váš názor do diskuze.

 

Sdílejte a pomozte tak rozšiřovat komunitu mazaně nakupujicích lidí >>Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email to someone
email

3 komentáře : Přehled nejdůvěryhodnějších značek: Jde skutečně o důvěru?

  1. Odpovědět
    Petr says: 31/01/2019 at 12:11

    Nevím jestli jsem slepý, ale nikde ve výpisu nevidím mm reality, tak nevím zda jde o výpis pouze produktů a služby chybí nebo co.

    • Odpovědět
      Lukáš (Levna-Kvalita.cz) says:(Author) 31/01/2019 at 20:59

      Petře, slepý nejste. Jde skutečně pouze o přehled značek produktů. Web Levna-Kvalita.cz se zaměřuje na výrobky (hlavně privátních značek). Proto značky služeb v článku nenajdete. Vámi uvedený odkaz v diskuzi jsem smazal. Až moc okaté PR na vámi zmíněnou značku. Děkuji za pochopení.

Přidej komentář

Váš email nebude nikde zveřejněn, ani nebude zneužit. Povinná pole jsou označena *